Total Pageviews

Wednesday, February 18, 2015

Buang mekap anda sebelum tidur!

Mekap tahan lama memerlukan usaha yang lebih untuk memastikan ia bersih dicuci. Mek Ja selalunya praktiskan tips ini untuk mengelakkan pori-pori tersumbat dan sarung bantal Mek Ja kotor terkena kesan-kesan mekap:

  • Mek Ja akan mulakan dengan menghapuskan kesan mekap dengan minyak permbersih mekap ataupun cleansing oil. Sapu rata muka anda dengan cleansing oil sebelum mengurutnya lembut.





  • ·         Kalau anda tak suka rasa berminyak di muka anda, gunakan kapas muka, letak cleansing oil di atas kapas muka sehingga basah lencun dan letak di kedua-dua belah mata selama seminit atau 30 saat sebelum menyapu mekap anda dan seluruh wajah anda dengan kedua-dua kapas muka itu.
  • ·         Untuk muka yang sangat berminyak atau kulit kombinasi, ia bagus untuk anda buat “double-cleanse” ataupun mencuci dua kali untuk menghilangkan semua kesan-kesan minyak di muka anda yang boleh membuatkan kulit anda naik jerawat.
  • ·         Untuk bibir pula, Mek Ja akan menggunakan berus gigi yang sudah tidak digunakan lagi. Berus gigi itu bagus untuk exfoliate bibir anda dan menjadikan bibir licin dan lembut.
      Yang penting, anda mesti cuci mekap sebelum tidur!

No comments:

Post a Comment